مصاحبه مجله عصر تراکنش با حسین خوش رفتار منفرد
اخبار ویژه

قدم های کوچک رو به جلو با وجود محدودیت های اینترنتی

( گفتگو مدیرعامل هوشمند تبیان با مجله عصرتراکنش )

حسین خوش ­رفتار منفرد مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان در آخرین روزهای سال 1401 در مصاحبه­ ای با ویژه ­نامه عصرتراکنش از چالش­ های سال گذشته و برنامه­ های پیش رو در سال جدید گفت. در این گزارش نگاهی به موضوعات اصلی این گزارش خواهیم داشت.

اجبار برای تغییر برنامه ها، تلاش برای جذب و نگهداشت نیروی انسانی و معرفی اهداف شرکت سه موضوع کلی این گفتگو است.

 

محدودیت های اینترنتی

شرکت دانش­ بنیان توسعه ارتباطات هوشمند تبیان در سال ۱۳۹۸ با ماموریت مدیریت و بهره‌برداری از مرکز داده تبیان و ارائه خدمات نرم‌افزاری به عنوان یک شرکت مستقل از مجموعه تبیان آغاز به کار کرد و در طی 4 سال گذشته در تلاش بوده است که به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات زیرساختی دیجیتال خود را معرفی نماید. در حال حاضر در سبد محصولات هوشمند تبیان خدمات مرکز داده و سرویس ابری ، طراحی و توسعه نرم‌افزار، پرداخت الکترونیک و کیف پول و همچنین سرویس احراز هویت دیجیتال (با نام تجاری آیدال) ارائه می‌گردد.

چالش‌های سال گذشته هوشمند تبیان، تغییر اجباری برنامه­ ها به دلیل محدودیت­ های اینترنتی و تلاش مضاعف برای جذب و حفظ نیروی انسانی بوده است.

حسین خوش­رفتار منفرد سال 1401 را برای تمام مردم ایران از نظر اقتصادی و اجتماعی سال بسیار دشواری خواند و بیان کرد که “تنش‌های اجتماعی و محدودیت‌های اینترنتی باعث آسیب به بسیاری از کسب و کارهای دیجیتال شد که ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و مجبور به تغییر برخی از برنامه­ ها و اهدافمان در سال 1401 شدیم.”

جذب و نگهداشت نیروی انسانی نیز به عنوان دومین چالش شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان بیان شد با این توضیح که “امروزه ما با بحران جذب، نگهداشت و تربیت نیروی انسانی متخصص روبرو هستیم و پیدا کردن نیروی انسانی ماهری که ترجیح بدهد کار درون‌ مرزی کند دشوار است. چون افراد می‌توانند با دورکاری برای شرکت‌های برون‌ مرزی درآمد ارزی داشته باشند و دستمزدهای ریالی داخلی شکاف بین هزینه‌ها و ظرفیت درآمدهای ارزی آنها را پر نمی‌کند.”

پاسخ به این مساله را اما در ایجاد یک فرهنگ قوی سازمانی می­دانند و بیان می­کنند که “در مجموعه ما فرهنگ سازمانی به گونه‌ای طراحی شده که افراد بعد از مدتی نسبت به مجموعه احساس تعلق می‌کنند و به آن وفادار می‌شوند. ما شاهد بوده‌ایم که افراد پیشنهاد دستمزد دو برابری از شرکت‌های دیگر را رد کرده‌اند و در مجموعه ما مانده‌اند.”

برنامه های سال 1402

خوش رفتار منفرد معتقد است برنامه‌ریزی بلندمدت در وضعیت کنونی بسیار سخت است و ترجیح می­دهد قدم‌های آهسته و کوچک اما مطمئن بردارند و تمرکز اصلی مجموعه را در سال جدید بر حوزه سرویس ابری و سامانه احراز هویت‌ آیدال می­داند. او درباره تغییراتی که در سیستم احراز هویت‌شان ایجاد خواهد شد، می‌گوید: ” این سیستم به چیزی بیشتر از یک سیستم احراز هویت تبدیل شده است و مجموعه ای از خدمات و زیرساخت ­های لازم برای کنترل و مدیریت کاربران و همچنین اتصال بین سامانه‌ها و پیش‌بینی رفتار و نیازمندی‌های کاربران براساس هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد.”

همچنین در حوزه خدمات ابری نیز در حال حاضر هوشمند تبیان سرویس IaaS و PaaS را ارائه می‌نماید که در سال جدید SaaS هم به آن اضافه خواهد شد.

درنهایت شرکت هوشمند تبیان تنها یک هدف دارد و آن دسترسی برابر افراد به امکانات لازم برای زندگی هوشمند است.

اطلاعات پروژه

  • دسته بندی: اخبار ویژه
  • موضوع: قدم های کوچک رو به جلو با وجود محدودیت های اینترنتی
  • مصاحبه: حسین خوش رفتار منفرد
  • سمت: مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان
  • ماهنامه: عصر تراکنش
  • تاریخ تکمیل: اسفند 1401

تجارت خود را توسعه دهید و وب سایت یا نرم افزار خود را با ما بسازید.

با ما در تماس باشید