چالش شرکت‌ های ارائه دهنده سرویس ابری

گفتگوی مدیرعامل هوشمند تبیان با ماهنامه پیوست:

چالش شرکت‌ های ارائه دهنده سرویس ابری ؛ هزینه‌‌های دلاری و درآمد ریالی

مدیرعامل هوشمند تبیان، جدی‌ترین چالش شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری را هزینه‌های سنگین دلاری می‌داند و معتقد است وقتی ۸۰ درصد هزینه‌های نگهداری و توسعه فناوری به دلار پرداخت می‌شود، بدیهی است ناپایداری قیمت ارز کار را برای ثبات و کیفیت شرکت‌های فناورانه سخت می‌کند.

حسین خوش‌رفتار منفرد مدیرعامل هوشمند تبیان، فعال حوزه خدمات زیرساختی و سرویس‌های هوشمند مرکز داده معتقد است شرکت‌ های ارائه دهنده سرویس ابری و مراکز داده در لبه تکنولوژی قرار دارند و به تبع با هزینه‌های سنگین دلاری مواجهند. او ناپایداری قیمت ارز را یکی از چالش‌های مهم این شرکت‌ها می‌داند.

خوش‌رفتار در رابطه با مرکز داده هوشمند تبیان که از جمله شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری می‌گوید: فعالیت هوشمند تبیان به ۱۴ سال قبل برمی‌گردد و عملا جزو اولین مراکز داده‌ کشور به حساب می‌آید،اما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف مارکتینگی و فنی حضور کم‌رنگ‌تری نسبت به رقبا داشته است. از سال ۹۹ تصمیم گرفتیم حضورمان را در این حوزه جدی‌تر کنیم و سرویس ابری جدید با نام تجاری ” ابریس ” هم در همین راستا راه‌اندازی کردیم.

شرکت‌ های ارائه دهنده سرویس ابری
حسین خوش رفتار منفرد

خوش‌رفتار ادامه می‌دهد: از دو ساله گذشته تصمیم گرفتیم وارد حوزه خدمات ابری و جز شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری شویم، نفوذ در بازار و درآمدزایی ایجاب می‌کرد که سبد محصول سرور ابری مان را کامل کنیم.

در سال ۱۴۰۱ با ایجاد یک زیرساخت جدید از محصول سرویس ابری خودمان با نام تجاری ابریس رونمایی کردیم. ابریس از ترکیب دو کلمه ابر و سرویس ایجاد شده و در واقع ابریس سرویس IaaS شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان است. برای انتخاب اسم ابریس از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کردیم و در واقع ابریس پیشنهاد هوش مصنوعی بود که با اجماع مدیران تصویب شد.

سرویس ابری

خوش‌رفتار معتقد است مزیت رقابتی ابریس از مرکز داده تبیان نشات می‌گیرد. او در این باره توضیح می‌دهد: در یک ماه اخیر چندین دیتاسنتر کشور دچار قطعی برق شدند که جز شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری و به تبع شرکت‌ها و سرویس‌هایی که میزبانی می‌کردند هم دچار اختلال شدند، اما مرکزداده تبیان در یک سال گذشته حتی یکبار هم قطع  نشد. چون ما سرویس ابری را روی همین زیرساخت پایدار قرار داده‌ایم و این کیفیت و پایداری به سرویس‌هایمان منتقل شده است.

خوش‌رفتار در ادامه هزینه‌های دلاری را مهم‌ترین چالش حوزه خدمات ابری و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری عنوان می‌کند و می‌گوید:

چالش در حوزه فناوری به خصوص در شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری زیاد است و مسائل غیر پیش بینی غیر از مباحث اقتصادی و تجاری هم کم نیست. ۸۰ درصد هزینه‌های نگهداری و توسعه فناوری هزینه دلار است و ناپایداری ارز پیش‌بینی برای آینده را سخت کرده است.گرچه سختی‌‌ها تاب‌آوری ما را زیاد کرده اما اگر شرایط مساعدتر باشد، روند توسعه ما چه از جهت راه‌اندازی، استقرار و امنیت بهتر می‌شود.

او ادامه می‌دهد: فناوری بازیگران زیادی دارد اما هنوز هم اقیانوس خدمات این حوزه آبی است و بازیگران بیشتری می‌طلبد و در واقع حضور در میان شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری و میدان بازی بزرگتر با بازیگران بیشتر کیفیت کار همه بازیگران را بالا می‌برد.

جهت درخواست سرویس ابریس اینجا کلیک کنید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، لطفا با واحد فروش توسعه ارتباطات هوشمند تبیان تماس بگیرید.

لینک گفتگو در ماهنامه پیوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *