سریع‌ترین اینترنت جهان

ساخت سریع‌ترین اینترنت جهان توسط چین: 1.2 ترابیت بر ثانیه!

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط هواوی، سریع‌ترین اینترنت جهان قادر است در یک ثانیه داده‌هایی به حجم 150 فیلم با کیفیت بالا را انتقال دهد.

هواوی همراه با شرکت مخابراتی چاینا موبایل، شبکه جدیدی که سریع‌ترین اینترنت جهان با طول 3000 کیلومتر است ایجاد کرده‌اند که پکن را به جنوب چین متصل می‌کند. این شبکه به‌عنوان یک پیشرفت بزرگ شناخته شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، چین ادعا کرده که این شبکه اینترنتی با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه، سریع‌ترین اینترنت جهان را فراهم می‌کند. همانطور که در انتهای این مقاله اشاره شد که اگر سیر تکامل اینترنت و تاریخچه آن را نمیدانید حتما مقاله سیر تکامل و تاریخچه اینترنت را در وبلاگ هوشمند تبیان مطالعه بفرمایید.

بلومبرگ در گزارش خود اظهار کرده است که هواوی و چاینا موبایل با همکاری دانشگاه چینهوا و شرکت تحقیقاتی Cernet.com، اولین شبکه اینترنتی “پایدار و قابل اعتماد” جهان با پهنای باند 1.2 ترابیت در ثانیه را ایجاد کرده‌اند. این شبکه با سرعت چندین برابر از شبکه‌های معمولی سراسر جهان عمل می‌کند.  آزمایش‌ها از ۳۱ ژوئیه آغاز شد و از آن زمان، آزمایش‌های مختلفی را برای تائید این دستاورد فناوری، انجام شده است.

دستیابی به سریع‌ترین اینترنت جهان توسط چین

بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه “ساوت چاینا مورنینگ پست“، این سریع‌ترین اینترنت جهان که شامل بیش از 3000 کیلومتر کابل فیبر نوری است، به نظر می‌آید که در ماه جولای به صورت فعال فعال شده و پس از موفقیت در تمام آزمایش‌های عملیاتی، روز دوشنبه به‌طور رسمی راه‌اندازی شده است. این پروژه نیز به‌عنوان یک بخش از برنامه زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین (FITI) ذکر شده است که از ده سال گذشته در حال توسعه است.

سریع‌ترین اینترنت جهان

“وانگ لی”، معاون فناوری هواوی، اظهار داشته است که این شبکه که سریع‌ترین اینترنت جهان است قادر به انتقال داده‌هایی به اندازه 150 فیلم با کیفیت بالا را تنها در یک ثانیه است.

بیشتر شبکه‌های اصلی اینترنت دنیا تنها با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه کار می‌کنند. حتی ایالات متحده اخیراً انتقال به نسل پنجم اینترنت 2 خود را با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه تکمیل کرده است. اتصال پکن-ووهان-گوانگژو بخشی از زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین (FITI)  و پروژه ای 10 ساله است.

وو جیان پینگ، رهبر پروژه FITI، گفت که «خط فوق سریع‌ترین اینترنت جهان نه تنها یک عملیات موفقیت آمیز بود، بلکه به چین فناوری پیشرفته برای ساخت اینترنت حتی سریعتر را می دهد.»

این پیشرفت برای چین که نگران اتکای خود ایالات متحده و ژاپن برای روترها و سایر اجزای فناوری اینترنت و تحریم های تحمیلی آمریکا است دستاورد بزرگی به حساب می آید.

ساوت چاینا مورنینگ پست نوشت:« تمامی نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم در داخل کشور تولید شده‌اند و تیم تحقیقاتی فنی در همه چیز از روترها و سوئیچ‌ها گرفته تا اتصالات فیبر نوری پیشرفت‌هایی را انجام داده‌اند.» 

“شی جین‌پینگ”، رئیس دانشگاه چینهوا، این پیشرفت را به‌عنوان یک پروژه تازه و برجسته توسط فناوری‌های داخلی توسعه یافته و به‌طور خاص به هواوی اعتبار داده است. هواوی، با وجود قرار گرفتن در لیست تحریم صادرات ایالات‌متحده، تابستان امسال از گوشی 5G میت 60 پرو رونمایی کرده است که از فناوری‌های داخلی در شبکه 5G بهره می‌برد.

با این حال، بلومبرگ در پایان گزارش خود اظهار کرده است که توانایی تأیید دقت ادعای چینی‌ها را نداشته است. نوکیا نیز به‌عنوان رقیب جهانی هواوی، در ماه فوریه اعلام کرده بود که با استفاده از شبکه نوری در اروپا، به سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه دست یافته است.

منبع: دیجیاتو – چین مدعی ساخت سریع‌ترین اینترنت جهان شد

برای آشنایی بیشتر با سیر تکامل و تاریخچه اینترنت در جهان مقاله زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *